Advisa

Utskriftsvänlig PDF

Advisa är en låneförmedlare som grundades 2011 med ambitionen att hjälpa privatpersoner att spara pengar på sina lån. Många personer betalar mer än vad de borde på sina lån, ofta på grund av att det kan verka krångligt och tidskrävande att ersätta eller byta ut sina lån. Genom att erbjuda sina kunder enkla och säkra lösningar kan Advisa hjälpa privatpersoner att byta ut eller omförhandla sina befintliga lån och på så vis spara pengar.

Tjänster
Support
Avgifter
Ansökningsprocess

Totalbetyg

av 5

Fördelar

  • Jämför 22 banker och långivare
  • Goda möjligheter att spara pengar
  • Professionellt och trevligt bemötande

Nackdelar

  • Accepterar ej betalningsanmärkningar

Tjänster

4.0/5

Advisas huvudtjänst är att hjälpa privatpersoner att samla flera, mindre lån till ett större lån vilket leder till att de totala lånekostnaderna dels blir lättare att överblicka men i många fall också billigare. Advisa samarbetar med 22 långivare och får offerter från alla dessa banker och kan på så vis välja den bank som erbjuder förmånligast villkor till kunden. Det går också att använda Advisa som låneförmedlare när du vill ansöka om lån

Support

4.5/5

Advisas kundsupport är tillgängliga på telefon både vardagar och helger. Kundsupporten har dessutom generösa öppettider med öppet till 21.00 på vardagar. Förutom via telefon går det också bra att kontakta Advisa genom ett kontaktformulär på företagets hemsida samt genom ett privat meddelande på Facebook.

Avgifter

5.0/5

Advisas tjänst är helt kostnadsfri för dig som kund. Företaget får provision från bankerna som i sin tur får nya kunder via Advisa. Avgifter kan dock tillkomma beroende på vilken långivare du väljer att vända dig till. Exempel på avgifter som långivare kan ta ut (utöver den obligatoriska räntekostnaden) är uppläggningsavgift och aviseringsavgift.

Ansökningsprocess

5.0/5

Ansökningsprocessen för att ansöka om ett nytt lån via Advisa går genom tre steg.

  1. Fyll i en låneansökan på Advisas hemsida. En låneförmedlare på Advisa ringer därefter upp dig för att samla in kompletterande uppgifter.
  2. När Advisa skickat din låneansökan vidare till sina samarbetsbanker och fått svar kontaktar Advisa dig via telefon för att gå igenom alla förslag.
  3. Om du fått ett låneerbjudande som är förmånligt kan du välja att teckna lånet och få ut pengarna. Det är helt frivilligt och du har i regel ungefär en månad på dig att fundera över saken.