Svensk Fastighetsförmedling har bäst kundservice enligt mätning

5 juni, 2019
  • 5 juni, 2019
fasad med svensk fastighetsförmedlings logotyp och företagets vd liza nyberg

Svensk Fastighetsförmedling har fått priset för bästa kundbemötande för att de får både köparen och säljaren att känna sig omhändertagna, säger vd Liza Nyberg. Foto: Mattias Hamrén/Svensk Fastighetsförmedling och Pressbild/Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling ger den bästa kundservicen i mäklarbranschen, visar mätningar från Servicescore. För andra året i rad har konsumenterna själva utsett mäklarföretaget till det som gett den bästa kundupplevelsen, skriver Svensk Fastighetsförmedling i ett pressmeddelande. Vd:n Liza Nyberg är stolt över priset och hyllar medarbetarna runt om i landet.

Av mäklarföretagen i Sverige är det Svensk Fastighetsförmedling som har bäst kundbemötande. Det visar en konsumentundersökning från Servicescore, som varje år mäter och kartlägger hur kunder upplever företagens service inom olika branscher.

Vinnaren av årets undersökning för mäklarbranschen meddelades den fjärde juni, och det blev alltså Svensk Fastighetsförmedling som tog hem utmärkelsen. Detta är andra året i rad som Svensk Fastighetsförmedling utsågs till vinnare av Servicescore.

Övriga nominerade till utmärkelsen var Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och Fastighetsbyrån, som slutade på andra respektive tredje plats. Med i undersökningen var också HusmanHagberg, Mäklarhuset och Skandiamäklarna.

Välförtjänt pris till medarbetarna, tycker vd:n

Vd:n för Svensk Fastighetsförmedling, Liza Nyberg, tycker att priset är välförtjänt och att det är till landets alla medarbetare som utmärkelsen riktas.

– Att först bli nominerade och sedan vinna i konkurrens med Fastighetsbyrån och Länsförsäkringar känns otroligt bra. Vi kan dessutom se att skillnaden mellan oss och övriga mäklarföretag ökar, det är såklart extra roligt, säger Liza Nyberg i Svensk Fastighetsförmedlings pressmeddelande.

Kundkontakten är en utmaning inom mäklarbranschen

Liza Nyberg menar att kundkontakten inom mäklarbranschen är en utmanande uppgift. Det gäller att både säljaren och köparen känner sig omhändertagna och nöjda med bostadsaffären. Mäklaren ska alltid göra sitt yttersta för att kundens intresse ska vara i fokus.

Därför är hon mycket stolt över utmärkelsen, som avgörs av kundernas egen upplevelse. Priset bekräftar att Svensk Fastighetsförmedling arbetar med kundservice på ett bra sätt och kan visa vägen i branschen, menar vd:n.

Svensk Fastighetsförmedling är den största rikstäckande mäklarkedjan i Sverige, och också den äldsta. Företaget förmedlade ungefär 28 000 bostäder under 2018, till det sammanlagda värdet 60,7 miljarder kronor.

Evelina Grenehed

Boende-skribent

evelina.grenehed@boupplysningen.se

Kommentera

Obligatoriska fält är märkta *

Vad du behöver veta om kommentarerna på BoUpplysningen